Tłumaczenia dla klientów w różnych strefach czasowych

Tłumaczenia dla klientów w różnych strefach czasowych

Bycie w innej strefie czasowej niż klient może być dużą zaletą.

W zależności od lokalizacji, możesz kontynuować pracę po wylogowaniu się i dostarczyć tłumaczenie na noc. Alternatywnie, większość pracy możesz wykonać przed obiadem, a następnie odebrać więcej pracy pod koniec dnia.

Ponieważ mam siedzibę w Nowej Zelandii i tłumaczę z języka niemieckiego na angielski, moi klienci są zazwyczaj w znacznie innych strefach czasowych niż ja.

Jest to świetny sposób na oferowanie tłumaczeń z dnia na dzień, ale logistyka komunikacji z klientami może czasami stanowić wyzwanie.

Często dostaję maile z pytaniem, czy jestem "jeszcze na miejscu" - o 4 nad ranem. Albo prośby o pilne tłumaczenia o godz. 21.00, które mają być wykonane do wczesnych godzin rannych.

Ilekroć to się dzieje, korzystam z okazji, aby przypomnieć mojemu klientowi o mojej lokalizacji i strefie czasowej oraz wyjaśnić, jak mogę dla niego przetłumaczyć w ciągu nocy.

Oto kilka pomysłów, które uznałem za pomocne do przekazania klientom, aby ułatwić komunikację pomiędzy strefami czasowymi:

  • Kiedy zaczynasz z nowym klientem, który znajduje się w innej strefie czasowej niż Twoja, poinformuj go o godzinach pracy w Twojej strefie czasowej i zamień je również na czas lokalny. Wspaniałą stroną internetową, która pomoże ci w tym, jest http://www.timeanddate.com/ .
  • Powiedz im, jaka jest najlepsza pora dnia, aby skontaktowali się z Tobą (w oparciu o ich strefę czasową), zwłaszcza jeśli chcą, abyś przetłumaczył dla nich nocą.
  • Uzgodnij proces, którego będziesz się trzymał, gdy przydzielą Ci pracę. Czy potwierdzisz akceptację przed rozpoczęciem pracy? Jeśli tak, to o której godzinie (ich godzinie) to zrobisz? Czy też automatycznie zaakceptujesz maksymalną liczbę słów z nich dziennie?
  • Dowiedz się, kiedy czas letni zaczyna się i kończy w Twoim kraju i w kraju Twojego klienta. Ponownie, http://www.timeanddate.com/ może w tym pomóc. Tydzień przed tą zmianą, poinformuj swojego klienta, jaka będzie nowa różnica czasu i jakie będą najlepsze czasy, aby się z Tobą skontaktować.
  • Jeśli nie masz nic przeciwko temu, że twój klient posiada twoje dane na Skype'u, zasugeruj mu, aby dodał cię do Skype'a. Możesz wyjaśnić, że Skype będzie pokazywał twój aktualny czas lokalny (chociaż czasami potrzeba trochę czasu, aby nadgonić czas letni). A jeśli jesteś zalogowany do Skype'a podczas pracy, wyświetli się także informacja, czy jesteś online.

A co z tobą - czy masz jeszcze jakieś wskazówki dotyczące pracy z klientami w różnych strefach czasowych?

 

Our Partner

Zobacz