Siła dwujęzycznych liderów biznesu

Siła dwujęzycznych liderów biznesu

Wkroczyliśmy w delikatną erę w polityce globalnej, a ostatnie kilka lat obróciło wiele ustalonych polityk na głowę. W miarę jak zmieniają się programy polityczne, przedsiębiorstwa muszą się ścigać, aby jak najlepiej wykorzystać nową rzeczywistość, reagując na zmiany w zakresie opodatkowania przedsiębiorstw i przygotowując się na skutki gospodarcze, jakie te nowe sytuacje polityczne powodują.

Pokazanie swoich umiejętności

Jednym ze sposobów, w jaki firmy mogą przetrwać burzliwe wody polityczne, jest możliwie elastyczne podejście. Może to oznaczać wszystko, począwszy od zmniejszenia lub zwiększenia skali działalności, a skończywszy na outsourcingu części przedsiębiorstwa do innych krajów. Może to również oznaczać znalezienie nowych nabywców i/lub dostawców za granicą.

Podczas gdy wiele firm zwraca się do profesjonalnych biur tłumaczeń, aby wesprzeć je w realizacji takich zadań, dwujęzyczni liderzy biznesowi mają wyraźną przewagę. Mogą oni wykorzystać swoje talenty językowe, aby wzmocnić pozycję swoich firm.

Inspirowanie innych

Dwujęzyczni liderzy biznesu mogą również wiele zrobić, aby zainspirować młodych ludzi. Na przykład jedna z angielskich gazet - The Yorkshire Post - wezwała niedawno dwujęzycznych liderów biznesu, by zachęcali studentów do nauki języków, starając się przeciwdziałać gwałtownie spadającemu wskaźnikowi nauki języków obcych w Wielkiej Brytanii po osiągnięciu wieku nieobowiązkowego. W ten sposób liderzy biznesowi mogą wykorzystać swoje własne umiejętności językowe i pozycję, aby wywierać pozytywny wpływ na przyszłe pokolenia.

W przypadku przedsiębiorstw zatrudniających dwujęzyczne zespoły pracowników, dwujęzyczny lider ma również możliwość dotarcia do poszczególnych pracowników w preferowanym przez nich języku. Może to pomóc pracownikom poczuć się zaangażowanymi i związanymi z firmą, co z kolei może zwiększyć ich wydajność.

Networking

W wielu branżach firmy nadal polegają na umiejętnościach sieciowych swoich liderów. "Nie chodzi o to, co wiesz, ale o to, kogo znasz", na pewno w wielu branżach. Liderzy, którzy są w stanie tworzyć sieci w dwóch językach, mają więc wyraźną przewagę nad swoimi jednojęzycznymi konkurentami. A ponieważ polityczne piaski przemieszczają się pod nami tak regularnie i późno, czasami te dodatkowe połączenia mogą oznaczać różnicę między porażką a sukcesem!

Our Partner

Zobacz